Ποια είναι η δομή της αγοράς

0
7


Πολλοί πελάτες που μιλάω έχουν μια επιχειρηματική ιδέα που είναι σχεδόν αδύνατο να εφαρμοστεί λόγω της διάρθρωσης της αγοράς που υπάρχει στη βιομηχανία που θέλουν να δημιουργήσουν κατάστημα. Μετά από κάποια συζήτηση, ρωτούν "τι είναι η δομή της αγοράς ούτως ή άλλως;"

Ορισμένες βιομηχανίες είναι εξ ορισμού πολύ ενοποιημένες και κυριαρχούνται από μερικούς βασικούς παράγοντες, ενώ άλλοι έχουν λίγους καθιερωμένους και θεωρούνται αρκετά κατακερματισμένοι. Ορίζουμε αυτές τις διαφορές ως δομή της αγοράς του κλάδου.

Η στρατηγική σας να εισέλθετε σε μία από αυτές τις αγορές θα είναι διαφορετική με βάση τη δομή της αγοράς του κλάδου. Για παράδειγμα, ας εξετάσουμε δύο εφαρμογές σχετικές με ταξίδια: μία για πτήσεις και μία για ξενοδοχεία. Οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές ταξιδιού σήμερα σας βοηθούν να κάνετε κράτηση και των δύο, ωστόσο, δεν ξεκίνησαν με αυτόν τον τρόπο.

Μια από τις πρώτες εφαρμογές που χρησιμοποίησα για να βρω την καλύτερη αεροπορική πτήση ονομαζόταν FareCast. Μου άρεσε αυτό το app επειδή δεν μου επέτρεψε μόνο να συγκρίνω τα ποσοστά αεροπορικών εισιτηρίων, αλλά είχε ένα ενσωματωμένο μοντέλο πρόβλεψης που συνιστούσε την κράτηση τώρα ή την αναμονή των ναύλων πιθανότατα να πέσει τις επόμενες ημέρες. Δεδομένου ότι η αεροπορική βιομηχανία κυριαρχείται από μερικούς πολύ μεγάλους παίκτες, ήταν σχετικά εύκολο να έχουν πρόσβαση σε όλα τα δρομολόγια και ναύλοι τους και να δημιουργήσουν ένα μοντέλο πρόβλεψης για να προβλέψουν εάν οι τιμές των αεροπορικών εταιρειών θα προορίζονταν για άνοδο ή πτώση

Τώρα ας συγκρίνουμε αυτό με μια εφαρμογή κρατήσεων ξενοδοχείων. Η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι μια ιδιαίτερα κατακερματισμένη βιομηχανία και δεν κυριαρχείται από μερικούς βασικούς παίκτες. Υπάρχουν μεγάλες αλυσίδες όπως το Holiday Inn στο ένα άκρο του φάσματος και μικρά 3 ή 4 δωμάτια B & B (ή AirBnBs) στο άλλο άκρο. Η προσπάθεια να καθαριστούν δεδομένα από όλες αυτές τις πιθανές πηγές σε μια εφαρμογή θα ήταν μια μεγάλη επιχείρηση, η οποία θα απαιτούσε μια εντελώς διαφορετική στρατηγική από την ανάπτυξη μιας εφαρμογής κράτησης πτήσεων

Για το άτομο που δεν μπορεί να απαντήσει στην ερώτηση "Τι είναι η δομή της αγοράς;" δεν θα βλέπουν καμία διαφορά μεταξύ της δημιουργίας μιας εφαρμογής αερολιμένων για ένα ολιγοπωλιακό ή ενοποιημένο κλάδο και μιας εφαρμογής κράτησης ξενοδοχείων όπου ο κλάδος είναι κατακερματισμένος και αντιπροσωπεύει μονοπωλιακή ανταγωνισμού.

Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για έναν ιδιοκτήτη επιχείρησης που προτίθεται να εισέλθει σε μια νέα αγορά για να καταλάβει ποια δομή της αγοράς είναι ευκολότερη για έναν νεοεισερχόμενο να εισέλθει

Όσον αφορά τις δομές της αγοράς, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ποιος έχει τον έλεγχο της αγοράς

Οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις λειτουργούν σε αμφισβητούμενες αγορές, όπου τα κόστη εκκίνησης είναι χαμηλά και οι ανταγωνιστές μπορούν να εισέλθουν και να βγουν από την αγορά πολύ εύκολα. Όσο πιο αμφισβητήσιμη είναι η αγορά, τόσο λιγότερη δύναμη έχει η επιχείρηση να ελέγχει τις τιμές που μπορεί να χρεώσει. Οι λιγότερο αμφισβητούμενες αγορές παρέχουν περισσότερο έλεγχο των τιμών στην επιχείρηση, αλλά η είσοδος στις αγορές αυτές είναι πιο περιορισμένη. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για κάθε επιχειρηματία να εξετάσει τη δομή της αγοράς καθώς σχεδιάζει να προσφέρει ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι δομής της αγοράς, όπου ο πωλητής έχει κάποια τελικό έλεγχο των τιμών που μπορούν να χρεώνουν για τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους

Τέλειος Ανταγωνισμός – Δομή Αγοράς

Σε μια τέλεια αγορά ανταγωνισμού, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός μικρών επιχειρήσεων που όλοι ανταγωνίζονται μεταξύ τους και η ελευθερία των νέων εταιρειών να εισέλθουν ή να βγουν από την αγορά. Όλες οι επιχειρήσεις προσφέρουν ένα παρόμοιο και αδιαφοροποίητο προϊόν ή υπηρεσία, ώστε οι αγοραστές να μπορούν εύκολα να επιλέξουν υποκατάστατα. Οι αγοραστές είναι καλά ενημερωμένοι και η δυνατότητα ελέγχου της τιμής είναι πέρα ​​από τον έλεγχο οποιουδήποτε πωλητή. Σε μια τέλεια αγορά ανταγωνισμού, ένα μεγάλο μέρος της δύναμης κατοικεί με τους αγοραστές.

Ένα παράδειγμα μιας τέλειας αγοράς ανταγωνισμού είναι στην αγορά ενός αγρότη, όπου υπάρχουν πολλοί πωλητές που πωλούν το ίδιο είδος φρούτων ή λαχανικών. Το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ κάθε πωλητής προσπαθεί να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του, αυτό που μπορεί να χρεώσει διατηρείται υπό έλεγχο από το τι είναι ανταγωνιστής που είναι πρόθυμος να πουλήσει το προϊόν ή την υπηρεσία του για

Πολλές μικρές επιχειρήσεις λειτουργούν στην ιδανική δομή της αγοράς ανταγωνισμού

Μονοπωλιακός ανταγωνισμός – Δομή της αγοράς

Σε μια δομή αγοράς μονοπωλιακού ανταγωνισμού, όπως συμβαίνει και με την ιδανική δομή της αγοράς ανταγωνισμού, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός μικρών επιχειρήσεων που όλοι ανταγωνίζονται μεταξύ τους και είναι εύκολο για τις νέες εταιρείες να εισέλθουν ή να βγουν από την αγορά. Αυτό που κάνει μια αγορά μονοπωλιακού ανταγωνισμού διαφορετική είναι ότι κάθε επιχείρηση πωλεί ένα παρόμοιο αλλά ελαφρώς διαφορετικό προϊόν ή υπηρεσία.

για να βρούμε ένα σημείο διαφοροποίησης, όπως έκανε η Prego όταν δημιούργησε αρκετά διαφορετικά είδη σάλτσας ζυμαρικών για να ανταγωνιστεί το Ragu. Συχνά συστήνω στους πελάτες να εξετάσουν τη χρήση ενός χάρτη χρηστών για να βρουν ένα σημείο περίθλασης όταν εισέρχονται σε μια βιομηχανία που έχει μονοπωλιακή δομή αγοράς ανταγωνισμού

Σε μια μονοπωλιακή δομή των αγορών ανταγωνισμού η επωνυμία και η ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών επιτρέπουν στους αγοραστές να επιλέγουν από παρόμοια αλλά όχι τέλεια υποκατάστατα

Όταν πρόκειται για επιχειρήσεις που ανταγωνίζονται σε μια μονοπωλιακή δομή αγοράς ανταγωνισμού, η επιχείρηση έχει κάποια τιμολογιακή δύναμη που βασίζεται σε δευτερεύοντα σημεία διάθλασης και εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αλλά υπάρχουν κανονικά κέρδη μακροπρόθεσμα

Πολλές καταλαβαίνουσες μικρές επιχειρήσεις που λειτουργούν στη δομή της μονοπωλιακής αγοράς ανταγωνισμού θα βρουν το προϊόν ή την υπηρεσία blue ocean που τους παρέχει μεγαλύτερο έλεγχο στις τιμές και τα περιθώρια

Ολιγοπωλείο – Δομή Αγοράς

Σε μια ολιγοπωλιακή δομή της αγοράς, υπάρχει ένας μικρός αριθμός επιχειρήσεων που οδηγούν σε περιορισμένο ανταγωνισμό. Σε μια αγορά ολιγοπωλίου, υπάρχουν εμπόδια που εμποδίζουν την είσοδο του ανταγωνισμού στην αγορά.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα καλό παράδειγμα μιας αγοράς ολιγοπωλίων. Κυριάρχησαν στις ΗΠΑ από τις GM, Ford και Chrysler, οι νεοεισερχόμενοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες να εισέλθουν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας είναι ένα άλλο παράδειγμα μιας αγοράς ολιγοπωλίων όπου η Verizon, η Sprint, η AT & T και η T-Mobile κυριαρχούν στην αγορά των κινητών επικοινωνιών στις Η.Π.Α.

Ορισμένες φορές οι επιχειρήσεις σε μια δομή αγοράς ολιγοπωλίων προβαίνουν σε συμπαιγνία ή καθορισμός τιμών για να μειώσουν την αβεβαιότητα της αγοράς. Ο ΟΠΕΚ είναι μια σύμπραξη που αποτελείται από πολλά έθνη που παράγουν πετρέλαιο που θέτουν ποσοστώσεις παραγωγής για να προσπαθήσουν να καθορίσουν την τιμή του πετρελαίου

Όταν πρόκειται για επιχειρήσεις που ανταγωνίζονται σε μια αγορά ολιγοπωλίων, η επιχείρηση έχει σημαντική, αλλά όχι απεριόριστη, τιμολογιακή δύναμη για τον έλεγχο των τιμών και των κερδών. Οι αγορές ολιγοπωλίων είναι σπάνιες, αλλά όχι ανήκουστες στις δομές της αγοράς για μια μικρή επιχείρηση

Μονοπώλιο – Δομή Αγοράς

Σε μια μονοπωλιακή δομή αγοράς, υπάρχει ένας οργανισμός που ελέγχει μια ολόκληρη αγορά, με εμπόδια που εμποδίζουν την είσοδο ανταγωνιστών στην αγορά. Υπάρχουν λίγα πραγματικά επιχειρηματικά μονοπώλια. Ενώ η Google μπορεί να ελέγχει τα δύο τρίτα της παγκόσμιας κίνησης αναζήτησης, δεν είναι ένα πραγματικό μονοπώλιο επιχείρησης όπως το Standard Oil, η Carnegie Steel ή η AT & T ήταν στην εποχή τους

Στην πραγματικότητα, τα μονοπώλια συχνά απαιτούν κρατική βοήθεια για να διατηρήσουν το μονοπώλιο τους. Για παράδειγμα, ένα κυβερνητικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που εκδίδεται σε φαρμακευτική εταιρεία εμποδίζει άλλες εταιρείες να κάνουν το ίδιο φάρμακο για ορισμένο χρονικό διάστημα δίνοντάς τους μονοπώλιο

Τα μονοπώλια δεν υπάρχουν μόνο ως ιδιωτικές επιχειρήσεις – υπάρχουν επίσης μονοπώλια της κυβέρνησης, της εργασίας και της βιομηχανίας. Η κοινωνική ασφάλιση, η ταχυδρομική υπηρεσία των ΗΠΑ και πολλοί άλλοι οργανισμοί είναι κρατικά μονοπώλια . Τα εργατικά συνδικάτα σε μια συγκεκριμένη βιομηχανία, όπως οι εργάτες της Ενωμένης Χαλυβουργίας ή η Διεθνής Αδελφότητα των Ηλεκτρολόγων, δημιουργούν εργατικά μονοπώλια . Η De Beers και η βιομηχανία διαμαντιών είναι ένα μονοπώλιο στον κλάδο

Σε μια μονοπωλιακή αγορά, ο οργανισμός έχει τελικό έλεγχο των τιμών και μπορεί να αποκομίσει υψηλά κέρδη από τους αγοραστές

Υπάρχουν δύο άλλες δομές της αγοράς στις οποίες ο αγοραστής έχει το μεγαλύτερο μέρος της τιμολογιακής ισχύος

.

Monopsony – Δομή Αγοράς

Σε μια μονοπωλιακή δομή της αγοράς, υπάρχει ένας αγοραστής που ελέγχει την αγορά ως ένας μόνο αγοραστής αγαθών και υπηρεσιών από πολλούς πωλητές, χωρίς στενά υποκατάστατα. Δεδομένου ότι υπάρχει ένας μόνο αγοραστής, η ισχύς των τιμών βρίσκεται στον αγοραστή και όχι στον πωλητή. Μια δομή αγοράς monopsony είναι η πλατφόρμα ενός μονοπωλίου, όπου ο πωλητής έχει την τιμολογιακή δύναμη.

Οι περισσότερες αγορές monopsony περιορίζουν τους αγοραστές και υπάρχουν για κρατικές αγορές. Δεν υπάρχουν αγοραστές αεροσκάφους εκτός από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ. Ενώ αρκετά ναυπηγεία μπορεί να έχουν την ικανότητα να χτίσουν έναν αεροπλανοφόρο, υπάρχει μόνο ένας αγοραστής. Σε μια αγορά μονοπωλίων, οι πωλητές ανταγωνίζονται για να μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε έναν μόνο αγοραστή

Υπάρχουν συχνά μεμονωμένοι προμηθευτές και μεμονωμένοι αγοραστές προϊόντος ή υπηρεσίας. Ένας από τους πρώην μου κοόρτες στο SCORE είχε μια εταιρεία που παρήγαγε εξειδικευμένες θύρες που χρησιμοποιήθηκαν μόνο στα Πυρηνικά υποβρύχια. Η παραδοχή μου ήταν ότι οι βαλβίδες προστατεύονταν από διπλώματα ευρεσιτεχνίας, καθιστώντας αδύνατη την παραγωγή ενός ανταγωνιστή. Στην περίπτωση αυτή, υπήρχε μόνο ένας αγοραστής και ένας πωλητής, ο οποίος απομάκρυνε μεγάλο μέρος της ισχύος του αγοραστή σε μια μονοπωλιακή αγορά

Πολλές μικρές επιχειρήσεις με πολύ εξειδικευμένες δεξιότητες ή προϊόντα για έναν μόνο αγοραστή λειτουργούν σε μια μονοπωνωτική δομή αγοράς

Oligopsony – Δομή Αγοράς

Σε μια δομή αγοράς ολιγοψονίων, υπάρχουν μόνο λίγοι αγοραστές που ελέγχουν την αγορά ως αγοραστής αγαθών και υπηρεσιών από πολλούς πωλητές. Δεδομένου ότι υπάρχουν μόνο λίγοι αγοραστές, έχουν σημαντική τιμολογιακή ισχύ έναντι των πωλητών. Μια δομή αγοράς ολιγοψονίων είναι η ανατροπή μιας αγοράς ολιγοπωλίων όπου ο πωλητής έχει περισσότερη από την τιμολογιακή δύναμη. Σε μια αγορά ολιγοψονιών, ένας αγοραστής θα παίζει έναν προμηθευτή έναντι άλλου, μειώνοντας έτσι το κόστος του, καθώς οι πωλητές ανταγωνίζονται για να αγοράσουν από τον αγοραστή τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους ή κινδυνεύουν να μην πραγματοποιήσουν πώληση

Πολλές αγορές ολιγοψονίων υπάρχουν σε κλάδους που σχετίζονται με τα βασικά προϊόντα, όπως η γεωργία. Ένα παράδειγμα μιας αγοράς ολιγοψονίων είναι στη βιομηχανία τσιγάρων, όπου υπάρχουν τρεις εταιρείες που αγοράζουν το 90% του συνόλου του καπνού που καλλιεργούνται από χιλιάδες αγρότες. Η βιομηχανία βοοειδών είναι ένα άλλο παράδειγμα μιας αγοράς ολιγοψονίων, όπου ο αγρότης βοοειδών βρίσκεται στο έλεος μόνο λίγων αποθηκών που προμηθεύουν προϊόντα με βάση το βόειο κρέας. Οι συγγραφείς λειτουργούν επίσης σε μια αγορά ολιγοψονίων, όπου υπάρχουν μόνο λίγοι μεγάλοι εκδότες βιβλίων πλήρους υπηρεσίας και εκατομμύρια συγγραφέων που θέλουν να δημοσιεύσουν τα βιβλία τους.

Οι αγορές ολιγοψονίων είναι εξαιρετικά αμφισβητήσιμες και συχνά έχουν χαμηλά εμπόδια στην είσοδο. Ενώ πολλές μικρές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε αγορές ολιγοπωλών, είναι η λιγότερο επιθυμητή διάρθρωση της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται μια επιχείρηση, δεδομένου ότι ο αγοραστής μπορεί να υπαγορεύσει την τιμή και ο πωλητής πρέπει είτε να αποδεχθεί την τιμή είτε να μην πραγματοποιήσει πώληση

Εν κατακλείδι, υπάρχουν έξι δομές αγοράς και πέντε όπου δραστηριοποιούνται οι μικρές επιχειρήσεις. Δεδομένου ότι η δομή της αγοράς στην οποία λειτουργεί η επιχείρησή σας μπορεί να υπαγορεύσει ποιος έχει τον μεγαλύτερο έλεγχο των τιμών, είναι σημαντικό για κάθε επιχειρηματία να εξετάζει τη δομή της αγοράς, σχεδιάζουν να προσφέρουν ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία. Έχετε δώσει ιδιαίτερη προσοχή στη δομή της αγοράς στην οποία σκοπεύετε να εισέλθετε;

Εξετάσατε σωστά τη δομή της αγοράς στην οποία σκοπεύετε να εισέλθετε;




Source link

قالب وردپرس

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here