Αναθεώρηση: «Ford v Ferrari» Φροντίζει πολύ για τους χαρακτήρες του, όπως κάνει για τα αυτοκίνητα

0
5


*** ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ! Τα παρακάτω περιέχουν ορισμένα spoilers για τη Ford v Ferrari!

Γνωρίζατε ότι η Ford Motor Company προσπάθησε να αγοράσει τη Ferrari στη δεκαετία του '60

Σίγουρα δεν το έκανα και πιθανότατα δεν θα ήξερα αν δεν υπήρχε η Ford Ford Ferrari η οποία είναι μια μαγευτική και ψηλή οκτανική ματιά σε ένα από τα μεγαλύτερα αντιπαλότητα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Helmed από τον James Mangold – ένας σκηνοθέτης που αποδείχθηκε ότι ήξερε πώς να χειριστεί αποτελεσματικά την ιστορία το 2005 Η ταινία (στα θέατρα της 15ης Νοεμβρίου) θα μπορούσε εύκολα να ήταν ένα δοξασμένο αυτοκίνητο εμπορικό που επικεντρώνεται μόνο σε δροσερούς οδηγούς και ακόμη πιο δροσερά αυτοκίνητα. Ευτυχώς, δεν είναι αυτό – τουλάχιστον όχι εξ ολοκλήρου.

Σε μια κόλαση μιας έξυπνης αλλαγής ταχυτήτων, το Mangold κάνει τα αυτοκίνητα να πετάξουν το πιστόλι στους χαρακτήρες

Η Ford v Ferrari είναι η προσπάθεια του σχεδιαστή αυτοκινήτου Carroll Shelby (Matt Damon) και του εύστοχα ονομασμένου αγωνιστή Ken Miles (Christian Bale) , για να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Ford ικανό να νικήσει τη Ferrari στο φημισμένο αγωνιστικό αγώνισμα 24 ωρών στο Le Mans της Γαλλίας. Αυτός ο αγώνας των αυτοκινητιστικών εξοπλισμών θα οδηγούσε στη δημιουργία του Ford GT40.

Αλλά πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο, το σενάριο από τον Jez Butterworth, τον John-Henry Butterworth και τον Jason Keller καθορίζει με έμφαση τα δραματικά και συναισθηματικά στοιχήματα. Όταν ξεκινάει η ιστορία, η Ford, υπό την ηγεσία του Henry Ford II (Tracy Letts), δημιουργεί στάση δημιουργικά και χρειάζεται έναν τρόπο να παραμείνει σχετικός σε μια αγορά που τώρα κυριαρχείται από μικρά Baby Boomers με ένα πλεόνασμα μετρητών στις τσέπες τους.

Είναι ένας νεαρός Lee Iacocca (ένας ομαλά μιλώντας Jon Bernthal παίζει τον άνθρωπο πίσω από μοντέλα αυτοκινήτων όπως το Mustang και Pinto) που έρχεται με την φωτεινή ιδέα να προσπαθήσει και να ξεπεράσει η χειροποίητη χειροτεχνία της Ferrari. Όταν μια προσφορά για την αγορά της ιταλικής εταιρείας αυτοκινήτων οδηγεί μόνο παλιό Enzo (Remo Girone) στην αγκαλιά της Fiat, η Ford γυρίζει στο Shelby για βοήθεια στην κατασκευή του ταχύτερου οχήματος στον κόσμο

Με τη σειρά του, ο Σέλμπι – ένας τραχύς και κάπως αδίστακτος οραματιστής – προσλαμβάνει τον Μάιλς, μια ιδιοφυΐα πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου, αλλά όχι έναν άνθρωπο που δουλεύει καλά με άλλους. Είναι αυτό το ζεύγος που κάνει το Ford v Ferrari τόσο ακαταμάχητα να παρακολουθήσουν και ο αγώνας του Damon και του Bale δεν θα μπορούσε να ήταν πιο τέλειος

Ευγενική προσφορά του 20ου αιώνα Fox

Και οι δύο παίκτες παίζουν με πολύ μεγάλες προσωπικότητες, αλλά όταν τοποθετούνται στον ίδιο χώρο, αυτοί οι χαρακτήρες μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά, να αναπηδούν ο ένας τον άλλον και να ξεκινούν τη μαγνητική χημεία ακριβώς όπως η στροφή μιας ανάφλεξης

Ο Damon παίρνει πολλές καλές στιγμές κωμωδίας (κρατήστε ένα μάτι έξω για τις χρονόμετριες του) όπως η Shelby, αλλά είναι ο Bale που αντιπροσωπεύει πραγματικά την καρδιά της ιστορίας. Πάντα ο ηθοποιός της μεθόδου, ο στύλος Batman κατοικεί πλήρως στους Miles με έμφαση στο Cockney, ένα πρόσωπο που αγαπά αγωνιστικά όσο αγαπά τη γυναίκα και τον γιο του Caitriona Balfe και Noah Jupe αντίστοιχα).

Ακόμη και όταν ο Ken επινοεί έναν τρόπο να κάνει το αυτοκίνητό του πιο ελαφρύ ή να χτυπά ένα ρεκόρ ταχύτητας, ποτέ δεν είναι πραγματικά ικανοποιημένος. Είναι ζωντανή απόδειξη ότι μπορείτε να απομακρύνετε τον οδηγό από το αυτοκίνητο, αλλά δεν μπορείτε να βγάλετε το αυτοκίνητο από τον οδηγό. Δυστυχώς, αυτό το γεγονός δεν έρχεται με τις πιο ευτυχισμένες απολήξεις για τον Miles που πέθανε σε δοκιμαστική διαδρομή το καλοκαίρι του '66.

Είτε αυτό ήταν μια δραματική άδεια από την πλευρά των δημιουργών, ο Ken καταλήγει να βρει ένα είδος εσωτερικής ειρήνης και αποφασίζει να επιβραδύνει για μία φορά στη ζωή του. Είναι ένα συμπαθητικό συμπέρασμα για το τόξό του, αφού πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας ενεργώντας σαν ένα πεισματικό SOB

Εκτός από τη Ferrari, ο κύριος κακοποιός της ταινίας είναι ο Leo Beebe (Josh Lucas), επικεφαλής του αγωνιστικού προγράμματος της Ford που δεν ενδιαφέρεται για το Miles και ανησυχεί περισσότερο για την εικόνα της εταιρείας από ό, τους κατάλληλους ανθρώπους για τη δουλειά. Μια μονοδιάστατη κακοποιός, η Beebe είναι ένα από τα λίγα αδύναμα σημεία της ταινίας, ένα cliched douche που τοποθετεί τα εμπόδια μπροστά από τους Carroll και Miles για κανένα λόγο

Ο Josh Lucas στο FORD V FERRARI του 20ου αιώνα.

Τα τελευταία 40 περίπου λεπτά είναι αφιερωμένα στο Le Mans του 1996, όπου η Ford κέρδισε για πρώτη φορά (spoiler!). Είτε γνωρίζετε το αποτέλεσμα της κούρσας είτε όχι, εξακολουθεί να είναι μια συναρπαστική και ανεπιθύμητη οδήγηση μέσα από μία από τις μεγαλύτερες δοκιμές αντοχής που η ανθρωπότητα έχει δημιουργήσει για τον εαυτό της.

Το τελευταίο τρίτο της ταινίας σας ρίχνει κατευθείαν στο κάθισμα του οδηγού και τα δάπεδα του πεντάλ γκαζιού μέχρι να επιταχύνετε με ταχύτητα τουλάχιστον 200 μίλια ανά ώρα. Χάρη σε έναν μεγάλο και συναρπαστικό σχεδιασμό ήχου από τον Jay Wilkinson και τον David Giammarco, ο κινητήρας τροφοδοτείται μέσα από το κεφάλι σου σαν μια θυμωμένη τίγρη, και εννοώ αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο

Ακόμη και όταν ο αγώνας τελειώσει και τραβάτε την ανάσα, η ταινία ρίχνει λίγα επιπλέον καμπύλες στο δρόμο σας . Οι χάλκινες σκηνές μετά από το Le Mans θα μπορούσαν να έχουν κοπεί (η ταινία τρέχει πάνω από δυόμισι ώρες), αλλά βοηθούν να δένουν την ιστορία σε ένα κομψό συναισθηματικό τόξο αν είσαι μεγάλος οπαδός του κλεισίματος.

Ευγενική προσφορά του 20ου αιώνα Fox

Και επειδή η ταινία ενδιαφέρεται τόσο για τους χαρακτήρες και την ιστορία, Ford v Ferrari δεν τεντώνει τα πόδια του ή δεν περνάει τις κινήσεις κατά τη διάρκεια των μη αγωνιστικών ακολουθίες, οι οποίες, εάν έπρεπε να βάλω τίποτα, περιέχουν κάποιες λαμπρά αυτοκίνητα CGI.

Αυτός και ο κακοποιός του Λούκας είναι πραγματικά τα μόνα που μου φάνηκαν. Πέρα από αυτό, ο Mangold και το πλήρωμά του νύχια τα υπόλοιπα, romanticizing τα οχήματα της δεκαετίας του '60 με τον ίδιο τρόπο που έκανε ο Γιώργος Lucas στο America Graffiti . Προσθέστε έναν τόνο κινηματογραφίας χρυσής ώρας από την DP Phedon Papamichael, τον σχεδιασμό παραγωγής του François Audouy, τα κοστούμια του Daniel Orlandi και έχετε μια όμορφη ταινία

Για να περάσετε την παροιμιώδη γραμμή τερματισμού, αυτή είναι μια ταινία που θα ικανοποιήσει τους λάτρεις των αυτοκινήτων καθώς και εκείνα τα άτομα (όπως εμένα) που δεν γνωρίζουν απολύτως τίποτα για την αυτοκινητική φροντίδα. Για τον φίλο μου που τσακίζει με το αυτοκίνητό του όλη την ημέρα, ήταν μια ενδιαφέρουσα ματιά στην ιστορία του χόμπι του. Για μένα, ήταν μια ενδιαφέρουσα και προσιτή εισαγωγή στον κόσμο της μηχανωφιλίας

Η Ford v Ferrari είναι σαν το minivan των ταινιών – έχει αρκετό χώρο για όλους.